• Home
  • Klantreferentie: Kramer Group
 

Kramer Group

“Kelio is super behulpzaam en bereidwillig, dat is heel prettig.”

Kramer Group, gevestigd in Rotterdam, is als geen ander thuis in containeropslag, -reparatie en aanvullende onderhoudsdiensten. Ze zijn actief op meerdere locaties in de Rotterdamse haven, met zo'n 200 medewerkers. Biedt de best denkbare service in vrijwel alle facetten van de containerlogistiek. In gesprek met: Mike Vos, supervisor bij Kramer Group

Context

Kramer Group is een bedrijf in de containerlogistiek, die voor zowel grote als kleine klanten actief is. Het bedrijf is gevestigd op verschillende locaties en heeft meer dan 200 mensen in dienst. Het biedt containeropslag, -reparatie en aanvullende onderhoudsdiensten. Volle containers komen Rotterdam binnen, worden gelost en komen leeg bij Kramer terug. Die maken ze gereed voor de volgende trip, op basis van de wensen en eisen van de klant.

Daarnaast verzorgt Kramer de op- en overslag van volle containers en verzorgen zij diverse transporten.

Onze oplossing bestaat uit:

  • Kelio Pro
  • Kelio HR Assistant
  • Kelio Planning Plus;
  • Mijn Kelio (ESS/Employee Self Services).
tijdregistratie en personeelsplanning
 

Initiële behoefte

Kramer Group zocht een oplossing voor tijdregistratie en personeelsplanning. Die vraag kwam voort uit de groei van het bedrijf. Met zo'n 200 man in dienst was het voor de werknemers niet meer duidelijk wie wanneer moest werken. De manager was daarnaast te veel tijd kwijt aan het bijhouden van het rooster. Er was behoefte aan overzicht en duidelijkheid.


Instellingen naar behoeften

Gebruiksgemak

Integratie met uw IT-systeem

Oplossing

Kramer Group kwam bij de Kelio software terecht. Ze werken nu met Kelio Tijdregistratie en Personeelsplanning. Met die software kunnen alle medewerkers in het systeem worden gezet, en worden toegewezen aan een ploeg. Op basis daarvan wordt er een planning gemaakt. Er is nu een vast rooster, waarin werknemers een cyclus van negen dagen hebben met dagdiensten, avonddiensten en nachtdiensten.

Medewerkers weten nu waar ze aan toe zijn. Het is makkelijk voor ze om te zien wie wanneer en op welke locatie werkt, of er geruild moet worden en of er vrije dagen mogelijk zijn. Ook overwerken is aan te geven, en kloktijden kunnen worden gekoppeld aan het rooster. Daarnaast zijn de verschillende locaties geen probleem meer. Op alle locaties hangt een inkloksysteem en de planningstool maakt het mogelijk om voor de drie locaties verschillende roosters te plannen.

Planning realtime

De samenwerking met Kelio

Kramer Group zou Kelio zeker aanbevelen aan anderen. Het kost even tijd om alles goed in te richten, maar daarna loopt het en dan werkt het systeem voor je. Kelio is super behulpzaam en bereidwillig, dat is heel prettig. Medewerkers die met de software werken hoeven maar een seintje te geven en Kelio staat klaar.

De toekomst
 

De toekomst

Op het moment maakt Kramer Group gebruik van de software waarmee medewerkers op basis van vaardigheden ingepland kunnen worden. Zo kan een shiftleider de planning maken en taken toewijzen op basis van specifieke eigenschappen, zoals het besturen van een kraan. Een wens voor de toekomst is om deze huidige software gedetailleerder in te kunnen zetten. Daarnaast willen ze medewerkers beter inzicht geven in hun rooster.

Bent u benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen?

NEEM CONTACT OP

ONZE KLANTEN HEBBEN VERTROUWEN IN ONS – U OOK?

Kelio - al 35 jaar

35 jaar ervaring

Internationale aanwezigheid

Internationale aanwezigheid

Profiteer van de installatie van Bodet Software

Implementaties

Vaste contactpersoon

Vast contactpersoon

in de buurt en beschikbaar

In de buurt en beschikbaar