De voordelen van online aanwezigheidsregistratie

Aanwezigheidsregistratie wordt door bedrijven toegepast om inzichtelijk te maken welke medewerkers op de werkvloer aanwezig zijn. Het in- en uitklokken middels een digitale prikklok draagt bij aan een sluitende aanwezigheidsregistratie. Zo heeft u online op één plek zicht op wie er aan het werk is en waar de medewerkers zich bevinden. Er wordt steeds meer gebruik gemaakt van online aanwezigheidsregistratie. Hier zitten 5 grote voordelen aan.

1. Online aanwezigheidsregistratie

De aanwezigheid van medewerkers bijhouden middels een aanwezigheidsregistratie bord of sheets in Excel is niet meer van deze tijd. Het kost veel tijd en daarmee geld om de informatie van alle aanwezigen, inclusief bezoekers, in het pand bij te houden. Bovendien vraagt deze tijd om een flexibel systeem om uren te registreren van thuiswerkers en medewerkers op dienstreis of werkbezoek.

2. Aanwezigheid inzichtelijk in de registratie app

In een online omgeving heeft u overal en vanaf elk apparaat zicht op de aanwezigheid van alle medewerkers in het gebouw, als ook de flexibele werkers en thuiswerkers. De registratie gebeurt door de werknemers zelf middels een inkloksysteem, waardoor de aanwezigheid geautomatiseerd gebeurt en bijgehouden wordt in de gekoppelde software voor tijdregistratie. De uren kunnen altijd handmatig worden aangepast, maar de kans op menselijke fouten is zichtbaar verminderd.

Tegelijk heeft iedereen zicht op de afwezigheid van personeel en met welke reden. Dit werkt efficiënt voor telefoongesprekken die bij de receptioniste binnenkomen voor specifieke personen. In één oogopslag is te zien of iemand aanwezig is, thuiswerkt, op dienstreis is of met verlof. Geen overbodige zoektochten meer door het pand.

3. Overzicht bij calamiteiten

Elektronische aanwezigheidsregistratie wordt steeds meer toegepast als hulpmiddel bij calamiteiten. Dit draagt bij aan de veiligheid voor uw medewerkers en bezoekers. In real time is te zien hoeveel BHV’ers aanwezig zijn, waarop bijvoorbeeld de capaciteitsplanning aangepast kan worden om aan de vereisten te voldoen. Ook kunnen BHV’ers inzien hoeveel mensen aanwezig zijn in het gebouw en waar zij zich bevinden. Ontruimingen worden zo efficiënter en daarmee veiliger.

4. Registratie van aanwezigheid gekoppeld aan toegangscontrole

Het online registreren van de aanwezigheid van het personeel is eenvoudig te koppelen aan toegangscontrole. Daarmee kunt u middels hetzelfde in- en uitkloksysteem instellen welke medewerkers en/of bezoekers toegang hebben tot welke delen van het bedrijfspand. Deze toegang kan afgestemd worden op specifieke locaties, medewerkers, functies en bezoekers. Het is mogelijk om toegang te reguleren middels specifieke tijdslots.

5. Koppeling met urenregistratie

De online aanwezigheidsregistratie kan middels geïntegreerde software geautomatiseerd worden doorgegeven aan het urenregistratiesysteem. Zo is te zien hoeveel uren medewerkers gewerkt hebben, waar de capaciteitsplanning op aangepast kan worden. Met deze aanpassingen kunt u veel overuren met burn-outs tot gevolg eenvoudig voorkomen.

Kelio en aanwezigheidsregistratie

Kelio heeft meer dan 30 jaar ervaring in alle vraagstukken rond tijdregistratie. De online aanwezigheidsregistratie en alle voordelen die daarbij komen kijken, ziet u overzichtelijk in de Kelio software die de data structureel bijhoudt in één systeem. Daarnaast heeft de software tal van andere toepassingen. Denk aan urenregistratie gekoppeld aan het salarissysteem, HR-efficiëntie en energie- en comfort besparing aan de hand van aanwezigheidsregistratie.

Met de Kelio software heeft u ook alle personeelsinformatie op één plek. Bovendien biedt de software ook orderregistratie voor uw bedrijf en kunt u eenvoudig het activiteitenbeheer hiervan analyseren.

Wilt u weten wat de online aanwezigheidsregistratie voor uw bedrijf betekent? Neem gerust contact met ons op om de mogelijkheden van Kelio aanwzigheidsregistratie en tijdregistratie te bespreken.

NEEM CONTACT OP

Similar blog

Toegangssysteem met druppel: overzichtelijk en veilig

Het geldt voor elk bedrijf: niet iedereen mag zomaar toegang krijgen tot uw bedrijfspand. Om de toegang voor zowel medewerkers als bezoekers te reguleren, zijn er verschillende manieren om uw bedrijfspand te beveiligen. Eén van die methoden is een toegangssysteem met druppel. In dit blog gaan we in op wat dit systeem is en hoe het voor uw organisatie werkt.

Hoe werkt een elektronisch toegangssysteem?

Er zijn verschillende redenen om personen middels een elektronisch toegangssysteem toegang te verlenen tot uw bedrijfspand. Bijvoorbeeld zodat bezoekers niet vrij het terrein op kunnen stappen. Ook houdt u overzicht op waar medewerkers zich in het pand bevinden. Tegenwoordig zijn er elektronische toegangssystemen op de markt die deze toegang eenvoudig reguleren. Maar hoe werken de verschillende soorten elektrische toegangssystemen? En welke voordelen geeft het gebruik van zo’n systeem voor uw organisatie? Dat bespreken we in dit blog.

Volledige veiligheid en controle via toegangscontrole

Veiligheid staat voor veel bedrijven hoog op de prioriteitenlijst. U wilt met uw bedrijf veiligheid garanderen voor bijvoorbeeld uw medewerkers, apparatuur en informatie. Een goed toegangscontrolesysteem is daarom van belang.