De voordelen van de digitale prikklok in uw organisatie

Om na te kunnen gaan wanneer een werknemer op het werk is gearriveerd en weer vetrokken is, gebruikten organisaties een prikklok. De informatie werd geregistreerd op de prikkaart, middels de prikklok. Het was een gemakkelijke manier om de werktijden van werknemers bij te houden en in te zien. Deze manier van aan- en afwezigheid controleren is een ouderwetse manier van controle.

Al jaren is er echter een goede vervanger: de digitale prikklok. In de meeste gevallen is zo’n digitale prikklok veel meer dan de prikklok zoals we die kennen. De digitale prikklok biedt vele voordelen, zo heeft u meer gemak en biedt het een beter over- en inzicht. Het beperkt de kosten en is minder gevoelig voor fouten.

Digitale prikklok

De digitale prikklok, ook wel de tijdregistratiesoftware, registreert veel meer dan de aan- en afwezigheid van uw werknemers. De software kan u helpen tijd te besparen en u het werk te vergemakkelijken zodat u zich kunt focussen op kerntaken.

Zo zijn er tegenwoordige verschillende opties om tijdregistratie vast te leggen, dit kan bijvoorbeeld met een bedrijfsbadge op een boekingsterminal of door in te klokken met een virtuele terminal.

De digitale prikklok is geen controle meer maar veel meer: het wordt ingezet als effectieve managementtool.

Tijdregistratiesysteem: de digitale prikklok van nu

Tijdregistratiesoftware is de software die wordt gebruikt door iedereen binnen de organisatie. Niet alleen werknemers, maar ook leidinggevenden en bezoekers maken gebruik van de software. Het is daarom van groot belang om geschikte software te kiezen. Iedere organisatie heeft haar eigen bedrijfsprocessen en -werkwijzen.

Onze Kelio software is modulair en multifunctioneel voor het maken van een planning en de digitale prikklok: ook wel tijdregistratie. Geheel aangepast op uw behoeften. Door de voortdurende ontwikkeling en het tal van configureerbare functies vereenvoudigt de software de dagelijkse werkzaamheden van de HR-afdeling en uw leidinggevenden.

Multifunctionele software

Naast het ouderwets registreren van werktijden, ook wel de digitale prikklok functie in de software, biedt de Kelio software veel meer:

  • Personeelsadministratie: het administratieve beheer van werknemers, verzamelt in één systeem. Het biedt overzicht van de loopbaan met de daarbij behoren vaardigheden en trainingen.
  • Roosterplanning: hét hulpmiddel om geoptimaliseerde planning te realiseren, ook automatisch.
  • Tijdregistratie: inzicht in de gewerkte en gerealiseerde uren, pauzes, en ziekte.
  • Verlofregistratie: registratie en inzicht in de afwezigheden, wat voor soort dan ook.
  • Orderregistratie: inzicht in de gewerkte uren per klant, activiteit en project.
  • Mijn Kelio: de persoonlijke omgeving van uw medewerkers. Zo krijgen ze inzicht in hun resultaten, hun planning en kunnen ze gemakkelijk verlofaanvragen doen.
  • Import/export van gegevens: Kelio biedt tal van rapportage, ook af te stemmen op uw voorkeur. Daarnaast zijn er integratiemogelijkheden met externe informatiesystemen.

Bent u benieuwd welke Kelio modules we bieden, geheel afgestemd op uw situatie? Neem contact met ons op en wij helpen u graag!

NEEM CONTACT OP

Similar blog

De urenstaat in Excel: hoe efficiënt is dat nog?

Excel is nog altijd een veelgebruikte oplossing voor het maken, analyseren en beheren van de urenstaat. Timesheets in het Excel bestand zijn al tientallen jaren een vast onderdeel van bedrijven om het urencriterium te monitoren. In de Excel sheet wordt vastgelegd hoe en wanneer het personeel hun tijd besteedt.

Daarnaast zijn er veel nieuwe tools op de markt voor het bijhouden van gewerkte uren. De vraag die veel bedrijven daarom moeten stellen is of Excel in de snel veranderende bedrijfsomgeving van vandaag nog een efficiënte manier is om de planning van het personeel te beheren. In deze blogpost bekijken we daarom het alternatief voor de urenstaat in Excel.

Uren berekenen? Zo doet u dat

Het bijhouden van gewerkte uren kan uitdagend en tijdrovend zijn, het is daarom belangrijk dat u over de juiste tools beschikt. Het lijkt alsof er nooit genoeg tijd in de dag is om alle gewerkte uren van uw werknemers te berekenen. In dit blog geven we daarom waardevolle tips over hoe u het berekenen van uren zo soepel en moeiteloos mogelijk laat stroomlijnen.

Verlofregistratie moderne tijd: de snipperdag en de ADV-dag voorbij

We kennen de begrippen allemaal wel. Vooral de doorgewinterde werknemers: de snipperdag en ADV-dag. Om uitkomst te bieden aan personeel dat onverwacht een dag vrij nodig had, of besloot om in de zomer elke vrijdag vrij te nemen, waren deze dagen de uitkomst. Maar in deze tijd werken we flexibel. De 40-urige werkweek is allang niet meer de standaard. En dus sterven de snipperdagen uit. Hoe zit dit? En hoe registreren we toch de vrije dagen? In dit blog leggen we er alles over uit.